Monday, May 23, 2011

Doa Susah Hati .

Assalamualaikum WBT dear aini ;


Doa yang Pertama .

”Ya Allah, sesungguhnya aku berlindung kepada Engkau dari bingung dan sedih. Aku berlindung kepada Engkau dari lemah dan malas. Aku berlindung kepada Engkau dari pengecut dan kikir. Dan aku berlindung kepada Engkau dari lilitan hutang dan kesewenang-wenangan manusia.”


Doa yang Kedua .

“Ya Allah ya Tuhanku, aku bermohon keselamatan di dunia dan akhirat. Ya Allah ya Tuhanku, jadikanlah semua perkara kami berakhir dengan baik dan selamatkan kami daripada menerima malu di dunia dan mendapat azab di akhirat. Ya Allah ya Tuhanku, berikan kami rezeki yang halal dan jadikanlah kami seorang yang salih. Ya Allah ya Tuhanku, kurniakan kami kebaikan di dunia dan kebaikan di akhirat dan lindungilah kami daripada seksa api neraka.”


Doa yang Ketiga .

"Tiada tuhan yang sebenar-benarnya melainkan Engkau jua Ya Allah. Maha Suci Engkau Ya Allah sesungguhnya aku adalah daripada golongan orang yang menzalimi diri ku sendiri."

No comments:

Post a Comment