Monday, March 8, 2010

hal concert Irama Wahyu

Wah, Wow thats the word to desribe the wonderful concert that i went just now ;)
I just want to share my experience there and how excited i am. hahaha ;)
Okay, firstly saya tak ada intention pun to go the that concert, but suddenly i was so excited even i have no ticket to go there, sebab nya ialah masa pentang after balik dari MITEK (Minggu Terbuka Kolej) saya dan Kak Dyana nak pergi beli makanan dekat benteng Kolej Mutiara. So, lepas order makanan we all tunggu our makanan lah, then Kak Dyana toleh kebelakang and she said "Nini can u see that ?" and saya pun toleh lah kebelakang, and i was so suprise and saya terus jawab "Yes Kak D, i see that". Mereka yang kami nampak ialah kumpulan Hijjaz. Entah kenapa saya sangat teruja at the time, and saya merengek-rengek dengan Kak Dyana yang saya nak pergi tengok concert tuh. Saya ajak Kak Dyana teman saya but she just can not because she have a lot a work to do. So i wondering how can i go there, dan lepas tuh saya balik bilik, and talk with my roomates, unfortunately they are also can not accompany me. But they suruh saya pergi with my other friend iaitu Farah, Ernie and Tinie. Okay selesai masalah, but the ticket how? heheh. saya dapat lah beli from my friend Ain. Really happy and so excited taw. ;)

At 2015 time Malaysia we all merangkak-rangkak pergi, not merangkak-rangkak like a baby, jalan lah maksud nya :P
Then, we all Farah, Ernie, Tinie, Ain and saya sampai at DST tempat berlangsungnya consert itu, we all pergi beli makanan dulu, itu tak lupa ye ;P
Pastuh kitaorang masuk, at first everything is fine. We sat in front of the stage. Apa lagi, saya lagi lah teruja kan,, apa tak nya dah lah dapat ticket last minute and dapat pulak duduk depan kan,, actually yang depan tuh sit untuk vvip maknanya siapa yang beli ticket 200 terawal duduk kat kerusi tuh. Tapi saya dan Ain tak kisah, we all nak duduk dengan Farah, Tinie and Ernie sebab diaorang dapat ticket yang berwarna biru ticket yang terawal lah, saya dan Ain ticket berwarna hijau sebab beli last minute. So, kami berlima duduk lah di kerusi vvip dengan perasaan gumbira. hahah. dan bermula consert nya..

Suddenly kan, ada seorang mamat neh, exco Irama lah konon check ticket one by one. Saya dan Ain dah mengelabah lah kan, alamak kacau lah mamat neh, orang baru nak seronok-seronok. Dia pun perjelaskan lah tempat tuh untuk vvip, kitaorang berdua tak boleh duduk kat sini. We are argue lah sikit-sikit pertahan benda yang tak sepatutnya kitaorang pertahankan lah. hahaha. So mamat neh tak tahu nak buat apa, dia panggil budak KESAT konon macam security lah. So dengan perasaan malu dan terhina kitaorang bangun,, MALU tahu tak ?? Mana tak nya semua orang tengok kot, tapi- tapi Alhamdulillah masa tuh gelap and bising sangat sebab consert tengah berlangsung, so orang lain tak perasan muka saya dan Ain. hehehe. Kitaorang keluar dari DST dengan macam-macam perasaan,, huhuhu. Tapi entah kenapa saya langsung tak rasa malu, tapi Ain lah macam rasa malu sikit. Kesian Ain, sebab saya kami jadi begini. I am truly sorry Ain. But i told Ain, kita masuk jelah,, sayang kot nak balik je,, ticket dah beli kan,, so buat apa nak membazir kan,, itu kan amalan syaitan,, tetiba lak aku neh,, jadi Ain pun kuat kan hati untuk masuk balik bersama saya. Kami buat tak tahu apa-apa je. Macam tak pernah kena halau,, actually bukan kena halau pun, budak Irama tu just suruh duduk belakang,, disebabkan protes itulah keluar,, hahaha
Saya dan Ain take a sit at above the hall, meski pun agak jauh tapi okay lah kan,, sebab duduk kat atas lagi selesa,, eh, betul lah,, seriously tak tipu ;)
Kitaorang sebenarnya tak habis lagi marah neh padahal tu masalah yang kitaorang sendiri cari,, kitaorang menjerit-jerit bersorak-sorak macam orang gila,, hahaha,, gila kelakat tahu,, kitaorang layan je consert tuh,, sangat best best dan best. Memang tak rugi kitaorang beli ticket last minute and kena halau. Persembahan Hijjaz and Unic very all out. We are happy and jerit sakan,, hahaha,, and and one of the guy in Unic very cute lah. Fakhrul kot nama dia,, tapi malangnya dia baru je kahwin,, saya sangat kecewa,, eceh,, hahaha,, tadi baru berebut dengan Ain,, time balik bilik plak,, my roomate bagi tahu dia dah kahwin,, hahaha,, ;P
Gila gatal kan,, hahaha,, tapi serius dia sangat cute and dia ialah juara Akademi Alquran Musim ketiga taw dekat TV9 so jangan main-main kalau nak minat orang macam itu,, gila hebat Fakhrul tuh. Tabik lah sama itu orang. ;)
Consert pun dah habis at 2330 time Malaysia lagi sekal,,i hehehe,, adalah sesi bergambar,, ingat kan nak balik terus,, tapi Ain cakap nak ambil signature dulu,, okay lah,, saya pun join. ;) so, inilah pictures yang mampu diambil ;)


time Unic nyanyi ;)
dan Unic lagi sekali, time Hijjaz lupa nak capture,, MAAF ;)

salah seorang ahli kumpulan Hijjaz ;)

dan juga salah seorang ahli kumpulan Hijjaz ;)

inilah Fakhrul (Unic) yang cute tuh,, cute kan kan ;)

p/s ; actually i really love nasyid,, betul ye. ;)

peace ! ;)

1 comment: