dear aini ;
Hurm, now dah exam week. So, memang sekarang kenalah mengadap buku buku. Hahaa. Esok first paper Option. Jadi kena lah study, tapi sekarang ini saya tengah update Dear Aini. Huhuu. Atas meja penuh dengan kertas kertas Option neh. Harap harap esok, senang lah soalannya. YA ALLAH, permudahkanlah urusan ku. Janganlah KAU jadikan ianya yang sukar bagiku. Semoga dengan rahmat Mu, dapatlah aku jawab dengan baik sekali. Amin !
Thursday, October 28, 2010
Thursday, September 16, 2010
Cousins Raya ke-7 .
dear aini ;
Hari ini hari raya yang ke-7, my family's activities is going to open house, iaitu dirumah my cousin at Kampung Warisan. Sangat enjoy especially the foods is really mouth watering, hahaha. Bila dah jumpa, macam biasalah sangat kecoh okay rumah my cusin tuh. Kitaorang cousins memang sangat bising, kalau bercakap tuh nak kuat saja. Seronok dapat berkumpul ramai ramai taw. And bila difikirkan kami cousins memang close sangat sangat. Kalau lepak tuh, memang macam dah takda hari nak lepak. Kalau my cousins tuh semua takda mesti tak best kan, so I sangat bersyukur dikurniakan cousins yang macam tuh. Banyak ragam yang seronok walaupon kadang kadang tuh pening nak layan. Kalau nak cerita sorang sorang punya perangai memang tak habis. Kak Yong, Abang Edie, Abang Yie, Kak Ra, Abang Ngah, Yatt, Epet, Kak Nurul, Ecah, Azim, Anum, Nina, Abang, Amir, Izzaty, Ida, Hakim, Ariff, Aina, Hairi and the last Adam "Baukari", I love you all very strong. You guys are the best cousins to me ever !
Hari ini hari raya yang ke-7, my family's activities is going to open house, iaitu dirumah my cousin at Kampung Warisan. Sangat enjoy especially the foods is really mouth watering, hahaha. Bila dah jumpa, macam biasalah sangat kecoh okay rumah my cusin tuh. Kitaorang cousins memang sangat bising, kalau bercakap tuh nak kuat saja. Seronok dapat berkumpul ramai ramai taw. And bila difikirkan kami cousins memang close sangat sangat. Kalau lepak tuh, memang macam dah takda hari nak lepak. Kalau my cousins tuh semua takda mesti tak best kan, so I sangat bersyukur dikurniakan cousins yang macam tuh. Banyak ragam yang seronok walaupon kadang kadang tuh pening nak layan. Kalau nak cerita sorang sorang punya perangai memang tak habis. Kak Yong, Abang Edie, Abang Yie, Kak Ra, Abang Ngah, Yatt, Epet, Kak Nurul, Ecah, Azim, Anum, Nina, Abang, Amir, Izzaty, Ida, Hakim, Ariff, Aina, Hairi and the last Adam "Baukari", I love you all very strong. You guys are the best cousins to me ever !
Saturday, September 11, 2010
Selamat Hari Raya Aidilfitri .
dear aini ;
Oh, still tak update post yang hari tuh. Ini disebabkan terlalu busy dengan kehidupan seharian. Tahu tahu dah sebulan berpuasa even tak penuh ;), and now dah raya pulak. Excited sangat this year punya raya sebab akan pulang ke kampung di Gerik, Perak pada hari raya ke-3. Can not wait.
Okay lah, my lappy is out of battery. I love you Dear Aini. Sorry for ignoring you for long times. Later i tengok tengok you, okay ?
Oh, still tak update post yang hari tuh. Ini disebabkan terlalu busy dengan kehidupan seharian. Tahu tahu dah sebulan berpuasa even tak penuh ;), and now dah raya pulak. Excited sangat this year punya raya sebab akan pulang ke kampung di Gerik, Perak pada hari raya ke-3. Can not wait.
Okay lah, my lappy is out of battery. I love you Dear Aini. Sorry for ignoring you for long times. Later i tengok tengok you, okay ?
Monday, August 16, 2010
Regreting .
dear aini ;
Sometimes when we being hurt by someone who we most love or someone who we close by, we just should be quiet. No need to arguing or anything. The reasons is easy and simple its because we does not want our people we love or people we close by being hurt. If these happened, we will feel regret. So, I will try to not make them sad or hurt by my words or anything. I promise !
Later want to update to you Dear Aini my yesterday day. It is was so memorable day and i do not want to lose these memories. :)
Sometimes when we being hurt by someone who we most love or someone who we close by, we just should be quiet. No need to arguing or anything. The reasons is easy and simple its because we does not want our people we love or people we close by being hurt. If these happened, we will feel regret. So, I will try to not make them sad or hurt by my words or anything. I promise !
Later want to update to you Dear Aini my yesterday day. It is was so memorable day and i do not want to lose these memories. :)
Friday, July 23, 2010
Untitled .
dear aini ;
Listen to your heart, dengarkan fatwa hati. Jangan mudah nak melatah if have people said something to you. Sebab you Aini sangat mudah terpengaruh dengan apa yang orang cakap. Just be yourself, nothing to be scared. This is your life not them. You yang kena create which one better kan ? Boley nak dengar other people punya opinion but you must follow what your heart say. Ingat kalau hati yang tenang means you tak buat salah but if your hati gelisah or tak tenteram means that you dah buat salah okay. Itukan kata kata Rasulullah SAW. Let it be okay, if people cakap you macam macam its okay kan, because you know better. Lebih baik kisahkan apa pandangan Allah SWT terhadap you berbanding you nak kisahkan apa pandangan orang dekat you. Which one are you going to preferring ?
Listen to your heart, dengarkan fatwa hati. Jangan mudah nak melatah if have people said something to you. Sebab you Aini sangat mudah terpengaruh dengan apa yang orang cakap. Just be yourself, nothing to be scared. This is your life not them. You yang kena create which one better kan ? Boley nak dengar other people punya opinion but you must follow what your heart say. Ingat kalau hati yang tenang means you tak buat salah but if your hati gelisah or tak tenteram means that you dah buat salah okay. Itukan kata kata Rasulullah SAW. Let it be okay, if people cakap you macam macam its okay kan, because you know better. Lebih baik kisahkan apa pandangan Allah SWT terhadap you berbanding you nak kisahkan apa pandangan orang dekat you. Which one are you going to preferring ?
Tengah Pagi .
dear aini ;
Still awake, sebenarnya nak buat assignment, tapi tangan neh lebih rajin nak update "dear aini". Esok balik Gombak, so happy dapat jumpa my beloved mum. Rindu weyhh kat emak saya. Sekarang, this moment just nice, so calm lah pepagi neh. Saya neh lain nak tulis benda lain tapi apa apa jelah saya tulis neh. Hoho! Saya neh unpredictable taw, even myself pun kadang kadang confusing, boley pulak macam neh. Tapi i am just love being myself even i am not prefect, biasalah manusia kan. But saya bersyukur taw. Aini nak tanya neh, kamu neh nak sambung degree ke tak ? Hurmm, entahlah yekk. Still not deciding anything. Should i just follow the flow ? Saya tak tahulah,
Still awake, sebenarnya nak buat assignment, tapi tangan neh lebih rajin nak update "dear aini". Esok balik Gombak, so happy dapat jumpa my beloved mum. Rindu weyhh kat emak saya. Sekarang, this moment just nice, so calm lah pepagi neh. Saya neh lain nak tulis benda lain tapi apa apa jelah saya tulis neh. Hoho! Saya neh unpredictable taw, even myself pun kadang kadang confusing, boley pulak macam neh. Tapi i am just love being myself even i am not prefect, biasalah manusia kan. But saya bersyukur taw. Aini nak tanya neh, kamu neh nak sambung degree ke tak ? Hurmm, entahlah yekk. Still not deciding anything. Should i just follow the flow ? Saya tak tahulah,
Thursday, July 22, 2010
Kembali Pulih .
dear aini ;
See, kan betul it is just a temporary larh. Now saya dah takde feeling yang bukan bukan tuh. Hahaa. Itulah mood kan, kadang kadang okay kadang kadang tak. Rasulullah ada mengajar umatnya iaitu "Hati ini tenang dengan kebaikan, dan gelisah terhadap dosa dan kejahatan". Jadi mintalah fatwa dari hati, disamping hati itu juga pula sentiasa berada dalam nada sedar yang baik terhadap Pencipta kita Yang Maha Besar. Statement tu saya baca dalam buku motivasi oleh Ustaz Hasrizal Abdul Jamil, beliau ialah seorang motivator yang sangat bagus bagi saya. Setiap kata kata beliau menyedarkan saya agar menjadi manusia yang lebih baik dari semalam. Kehidupan kita tidak keseorangan, walaupun kita tiada keluarga ke kawan kawan ke, ingatlah kita ada Tuhan yang boleh kita sandarkan harapan, kerana Dialah tempat kita memohon perlindungan. Like me, i have everything. Mak ayah,adik beradik,sepupu dan juga kawan kawan yang sentiasa ada untuk saya selama ini. So seharusnya, you aini kena bersyukur ye. Jangan mudah nak rasa kecewa atau ada rasa nak putus asa. Please dont have any reasons to not be a happy. Terima Kasih Ya Allah ! Kaulah sumber ilhamku. Tiada kasih dan cinta yang lain selain kasih dan cinta Mu Ya Rabbi ! :)
See, kan betul it is just a temporary larh. Now saya dah takde feeling yang bukan bukan tuh. Hahaa. Itulah mood kan, kadang kadang okay kadang kadang tak. Rasulullah ada mengajar umatnya iaitu "Hati ini tenang dengan kebaikan, dan gelisah terhadap dosa dan kejahatan". Jadi mintalah fatwa dari hati, disamping hati itu juga pula sentiasa berada dalam nada sedar yang baik terhadap Pencipta kita Yang Maha Besar. Statement tu saya baca dalam buku motivasi oleh Ustaz Hasrizal Abdul Jamil, beliau ialah seorang motivator yang sangat bagus bagi saya. Setiap kata kata beliau menyedarkan saya agar menjadi manusia yang lebih baik dari semalam. Kehidupan kita tidak keseorangan, walaupun kita tiada keluarga ke kawan kawan ke, ingatlah kita ada Tuhan yang boleh kita sandarkan harapan, kerana Dialah tempat kita memohon perlindungan. Like me, i have everything. Mak ayah,adik beradik,sepupu dan juga kawan kawan yang sentiasa ada untuk saya selama ini. So seharusnya, you aini kena bersyukur ye. Jangan mudah nak rasa kecewa atau ada rasa nak putus asa. Please dont have any reasons to not be a happy. Terima Kasih Ya Allah ! Kaulah sumber ilhamku. Tiada kasih dan cinta yang lain selain kasih dan cinta Mu Ya Rabbi ! :)
Subscribe to:
Posts (Atom)